
pedagog Specjalny
Sekretariat czynny:
poniedziałek, środa, piątek : 7.40 – 15.30
wtorek, czwartek: 7.40 – 16.00
pedagog Specjalny
Dyżury Pedagogów Specjalnych w roku szkolnym 2022/2023

l.p. | Czas | Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
1. | 7.55-8.55 | Halina Maciuszek |
| ||||
2. | 8.45-9.45 | Lucyna Chytroś |
| Lucyna Chytroś Halina Maciuszek | Halina Maciuszek
| ||
3. | 9.40-10.40 | Halina Maciuszek | Anna Kokoszka | ||||
4. | 10.35-11.35 | Anna Kokoszka | Lucyna Chytroś
| Anna Kokoszka | |||
5. | 11.30-12.30 | Lucyna Chytroś |
| ||||
6. | 12.25-13.25 | Halina Maciuszek | Anna Kokoszka | Lucyna Chytroś | |||
7. | 13.25-14.25 |
|
Plan pracy Pedagoga Specjalnego
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego
W Niepołomicach na rok szkolny 2022/2023
Podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1594), - rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593).
Zadania | Działania | Okres |
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami | Współpraca będzie dotyczyć: 1) rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły. 2) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia: •mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, •przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu, szkoły, 3) rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów, 4) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia; | Cały rok |
Współpraca z zespołem mającym opracować IPET | • Współpraca dotyczy nie tylko opracowania, ale też realizacji programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz arkusza ewaluacji zakresu i sposobu dostosowań. • Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. • Kontrola dokumentacji związanej z działalnością zespołu. | |
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów | Wsparcie będzie dotyczyć: • rozpoznawania przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, klasy, • udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem, · doboru metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów. • dostosowania sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych, · wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły, · Udzielanie porad nauczycielom w zakresie interpretacji zachowań uczniów przejawiających trudności przystosowawcze, oraz proponowanie metod wychowawczych postępowania z nimi. · Wskazywanie zalecanych form i sposobów dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia. | |
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Dotyczy pomocy dla:
| |
Współpraca z innymi podmiotami | Ma ona odbywać się w zależności od potrzeb. Pedagog specjalny będzie współpracował z:
| |
Przedstawianie propozycji radzie pedagogicznej | Propozycje mają dotyczyć doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły w zakresie ww. zadań. | |
Bieżące prowadzenie dokumentacji | Dziennik pedagoga specjalnego, prowadzony w Librusie | |
Bieżące podnoszenie kwalifikacji zawodowych | Udział w szkoleniach, kursach, webinarach, czytanie fachowej pracy, lektury. |
Zadania Pedagoga Specjalnego:
Pedagodzy specjalni w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, realizują:
1) zajęcia w ramach zadań związanych z:
- a) rekomendowaniem dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ,
- b) prowadzeniem badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie i jego uczestnictwo w życiu szkoły we współpracy z nauczycielami,
- c) wspieraniem nauczycieli w:
- rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
- dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
- doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów,
- d) rozwiązywaniem problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów ,
- e) dokonywaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym,
- f) określaniem niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia,
- g) udzielaniem uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- h) prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.
Anna Kokoszka
Halina Maciuszek
Lucyna Chytroś