Logo Szkoły

pedagog Specjalny

Sekretariat czynny:

poniedziałek, środa, piątek : 7.40 – 15.30

wtorek, czwartek: 7.40 – 16.00

pedagog Specjalny

Dyżury Pedagogów Specjalnych w roku szkolnym 2025/2026

 

 

 

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

1.

7:40-8:40

 

 

Anna Kokoszka

 

Monika Widulińska

 

2.

8:40-9:40

Anna Kokoszka

 

Anna Kokoszka Monika Widulińska

 

 

3.

9:40-10:40

Anna Kokoszka

 

Anna Kokoszka

 

Anna Kokoszka

Anna Kokoszka

4.

10:40-11:40

Anna Kokoszka

 

Anna Kokoszka

 

Anna Kokoszka

Monika Widulińska

5.

11:40-12:40

 

Monika Widulińska

 

Monika Widulińska

Monika Widulińska

Anna Kokoszka

6.

12:40-13:40

 

Anna Kokoszka

Monika Widulińska

 

 

 

7.

13:40-14:40

 

 

 

 

 

 

8.

14:40-15:40

 

Anna Kokoszka

 

 

 

 

 

 Plan pracy Pedagoga Specjalnego

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego

W Niepołomicach na rok szkolny 2025/2026

 

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji
    i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1594),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji
    i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593).

 

Zadania

Działania

Okres

Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami

Współpraca będzie dotyczyć:

1)  rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły

2)  prowadzenia badań i działań diagnostycznych w związku
z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia:

• mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów

• przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności
w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo
w życiu, szkoły

3) rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów

4) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego
i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia

Cały rok

Współpraca z zespołem mającym opracować IPET

•  Współpraca dotyczy nie tylko opracowania, ale też realizacji programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz arkusza ewaluacji zakresu i sposobu dostosowań

• Koordynacja zapewnienia uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych pomocy psychologiczno-pedagogicznej

• Kontrola dokumentacji związanej z działalnością zespołu

 

Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów

Wsparcie będzie dotyczyć:

•         rozpoznawania przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, klasy

•         udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem, doboru metod

•         dostosowania sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb
rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,

•         wspierania działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły

•         udzielania porad nauczycielom w zakresie interpretacji zachowań uczniów przejawiających trudności przystosowawcze oraz proponowanie metod wychowawczych postępowania z nimi

•         wskazywania zalecanych form i sposobów dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych
i edukacyjnych ucznia.

 

Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Dotyczy pomocy dla:

  • rodziców
  • uczniów
  • nauczycieli
 

Współpraca z innymi podmiotami

Ma ona odbywać się w zależności od potrzeb. Pedagog specjalny będzie współpracował z:

  • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi
  • placówkami doskonalenia nauczycieli
  • innymi szkołami i placówkami
  • organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami
    i podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
  • dyrektorem
  • pielęgniarką szkolną
  • pracownikiem socjalnym
  • asystentem rodziny
  • policją
  • kuratorem sądowym
 

Przedstawianie propozycji radzie pedagogicznej

Propozycje mają dotyczyć doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły
w zakresie ww. zadań

 

Bieżące prowadzenie dokumentacji

Dziennik pedagoga specjalnego, prowadzony w Librusie

 

Bieżące podnoszenie kwalifikacji zawodowych

Udział w szkoleniach, kursach, webinarach, konferencjach, czytanie fachowej literatury

 

Zadania Pedagoga Specjalnego:

Pedagodzy specjalni w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, realizują:

Zajęcia w ramach zadań związanych z:

  1. a) rekomendowaniem dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  2. b) prowadzeniem badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie jego uczestnictwo w życiu szkoły we współpracy z nauczycielami
  3. c) wspieraniem nauczycieli w:
  • rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły
  • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem
  • dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych
  • doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów
  1. d) rozwiązywaniem problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów
  2. e) dokonywaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym
  3. f) określaniem niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia
  4. g) udzielaniem uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  5. h) prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych

                                                                                                                                                                                         Pedagodzy specjalni:

                                                                                                                                                                                   Anna Kokoszka, Monika Widulińska

Śledź nas w mediach społecznościowych