pedagog Specjalny
Sekretariat czynny:
poniedziałek, środa, piątek : 7.40 – 15.30
wtorek, czwartek: 7.40 – 16.00
pedagog Specjalny
Dyżury Pedagogów Specjalnych w roku szkolnym 2025/2026
|
| Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
1. | 7:40-8:40 |
|
| Anna Kokoszka
| Monika Widulińska |
|
2. | 8:40-9:40 | Anna Kokoszka |
| Anna Kokoszka Monika Widulińska |
|
|
3. | 9:40-10:40 | Anna Kokoszka |
| Anna Kokoszka
| Anna Kokoszka | Anna Kokoszka |
4. | 10:40-11:40 | Anna Kokoszka |
| Anna Kokoszka |
| Anna Kokoszka Monika Widulińska |
5. | 11:40-12:40 |
| Monika Widulińska |
| Monika Widulińska | Monika Widulińska Anna Kokoszka |
6. | 12:40-13:40 |
| Anna Kokoszka | Monika Widulińska |
|
|
7. | 13:40-14:40 |
|
|
|
|
|
8. | 14:40-15:40 |
| Anna Kokoszka |
|
|
|
Plan pracy Pedagoga Specjalnego
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego
W Niepołomicach na rok szkolny 2025/2026
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji
i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1594), - Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji
i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593).
Zadania | Działania | Okres |
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami | Współpraca będzie dotyczyć: 1) rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły 2) prowadzenia badań i działań diagnostycznych w związku • mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów • przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności 3) rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów 4) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego | Cały rok |
Współpraca z zespołem mającym opracować IPET | • Współpraca dotyczy nie tylko opracowania, ale też realizacji programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz arkusza ewaluacji zakresu i sposobu dostosowań • Koordynacja zapewnienia uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych pomocy psychologiczno-pedagogicznej • Kontrola dokumentacji związanej z działalnością zespołu | |
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów | Wsparcie będzie dotyczyć: • rozpoznawania przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły, klasy • udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem, doboru metod • dostosowania sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb • wspierania działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły • udzielania porad nauczycielom w zakresie interpretacji zachowań uczniów przejawiających trudności przystosowawcze oraz proponowanie metod wychowawczych postępowania z nimi • wskazywania zalecanych form i sposobów dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych | |
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Dotyczy pomocy dla:
| |
Współpraca z innymi podmiotami | Ma ona odbywać się w zależności od potrzeb. Pedagog specjalny będzie współpracował z:
| |
Przedstawianie propozycji radzie pedagogicznej | Propozycje mają dotyczyć doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły | |
Bieżące prowadzenie dokumentacji | Dziennik pedagoga specjalnego, prowadzony w Librusie | |
Bieżące podnoszenie kwalifikacji zawodowych | Udział w szkoleniach, kursach, webinarach, konferencjach, czytanie fachowej literatury |
Zadania Pedagoga Specjalnego:
Pedagodzy specjalni w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, realizują:
Zajęcia w ramach zadań związanych z:
- a) rekomendowaniem dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
- b) prowadzeniem badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie jego uczestnictwo w życiu szkoły we współpracy z nauczycielami
- c) wspieraniem nauczycieli w:
- rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły
- udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem
- dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych
- doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów
- d) rozwiązywaniem problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów
- e) dokonywaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym
- f) określaniem niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia
- g) udzielaniem uczniom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- h) prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych
Pedagodzy specjalni:
Anna Kokoszka, Monika Widulińska

